Ke Mana Dah???

Tajuk kali ni agak mencabar sebab nak kata banyak sangat ke tempat atau negara aku dah sampai tak jugak tapi boleh la aku share dengan korang semua. Tapi kalau nak tulis dalam blog ni setiap tempat yang aku pernah sampai confirm seminggu korang nak baca. Aku cuba sedaya upaya untuk ingat balik ke mana tempat yang aku pernah sampai sepanjang hidup aku dan aku akan bagi tau negara mana yang paling lama aku melawat. Cara terbaik aku rasa better aku listkan jer ikut negara supaya mudah aku nak update balik blog ni akan datang. Antara negara yang aku pernah sampai adalah:-

  • Japan – Osaka, Tokyo, Sapporo & Khusyu Island
  • German – Munich, Dusseldorf, Cologne
  • Belgium – Brussels
  • Czech Republic – Prague
  • Austria – Vienna
  • United Kingdom – London
  • France – Paris
  • Switzerland – Geneva
  • Cameroon – Douala, Yaounde
  • United Arab Emirates – Dubai, Abu Dhabi
  • Saudi Arabia – Macca, Medina, Jeddah
  • Qatar – Doha
  • China – Hong Kong, Macau
  • Philippines – Manila
  • Australia – Melbourne, Perth
  • New Zealand – Auckland, Wellington
  • Netherlands – Amsterdam
  • Thailand – Bangkok, Pattaya, Hua Hin, Phuket, Krabi, Koh Samui
  • Indonesia – Jakarta, Surabaya, Medan, Bandung, Bali, Bogor, Lombok, Kendari
  • Singapore
  • Cambodia – Phnom Penh
  • Vietnam – Ho Chi Minh

Rasanya ni yang aku ingat la tapi kalau ada tempat yang tertinggal atau baru aku pergi aku akan update. Kalau tengok kat peta dunia banyak lagi yang aku belum sampai. Kalau korang nak tau tempat yang paling lama aku pergi adalah Khusyu Island (Oita) Japan, aku duduk sana lebih kurang 40 hari sampai susut berat badan 10 kg! hahaha! Tempat yang aku pergi lebih dari sekali ialah New Zealand dan mungkin akan jadi 4 kali sebab tak puas hahahah! Insya Allah!

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.